4 rejtett Facebook funkció amit ismerned kell!

Facebookos blogsorozatom első részében már megismerkedhettél 4 remek funkcióval, most pedig újabb négyen van a sor! Építsd be ezeket mindennapjaidba, hogy megkönnyítsd a közösségi média oldalaid kezelését és menedzselését, sőt a felhasználói élményt is fokozhatod social media felületeiden!

Automatikus válasz megadása

A felhasználók egyre inkább kommunikációs platformként tekintenek a közösségi média felületekre, egy helyre, ahol könnyen és gyorsan felvehetik a kapcsolatot az üzletekkel, szolgáltatásnyújtókkal. Ez persze nem egyszerű feladat az üzleti oldalak kezelőinek, hiszen ebben a rohanó világban a felhasználók elvárják, a minél gyorsabb válaszadást. A bejövő üzenetek kezelésének egyik jó módja az automatikus válasz beállítása. Ennek segítségével tudathatod a felhasználóval, hogy megkaptad az üzenetet és igyekszel a lehető leghamarabb válaszolni. Ezt a kedves gesztust nem érdemes kihagyni, hiszen jó érzés megerősítést kapni arról, hogy vetted az adást és folyamatban van a reagálás. Az automatokus üzenetek beállításáról itt olvashatsz.

Azonnali válasz megadása a Facebookon (forrás: Facebook)

Felhívásgomb beállítása

Amennyiben üzleti profilt kezelsz, ne feledkezz meg a felhívásgomb használatáról, amelyet az oldalad profil nézetén láthatnak a felhasználók. Az úgynevezett CTA (call-to-action = cselekvésre ösztönzés) gomb segítségével többek között a vásárlás, webhelylátogatás, vagy telefonhívás irányába terelheted az érdeklődőket. Érdemes a felhívásgombot a marketingcélodnak megfelelően beállítani és akár egy-egy kampánynak megfelelően megváltoztatni. 

Számos lehetőség közül csemegézhetsz a közösségi média kommunikációs célod értelmében, vess egy pillantást ezekre! Kövesd az alábbi lépéseket:

Nyisd meg az üzleti profilodat!

Kattints a CTA gombra, és válaszd ki a célodhoz illő legjobb lehetőséget! 

Szükség szerint a gombot tesztelheted-e is, hogy megbizonyosodj a működéséről!

Lapfülek beállítása

A Facebook alapértelmezetten beállít néhány lapfület üzleti oldaladra, amelyek megváltoztatására is lehetőséget biztosít. Gondold végig, hogy egyáltalán melyik menüpontokra van szükség a számos lehetőség közül, majd állítsd be ezek sorrendjét fontossági sorrendben. Például szolgáltatóként a “Szolgáltatás” és a “Vélemények” lapfület mindenképpen tüntesd fel elől, a “Fényképek” menüpont pedig mindig jó választás. Azt is megteheted, hogy eltávolítod a számodra nem releváns opciókat, például ha nincs Facebook csoportod, akkor a “Csoportok” fül teljesen felesleges. Amennyiben például meghirdetsz egy állást, vagy eseményt szervezel akkor az ezekhez kapcsolódó menüpontokat érdemes előre helyezni!

A lapfülek kezelésről ebből a Facebook-útmutatóból tudhatsz meg többet!

Egyedi profilkép keret létrehozása

Te is szembetalálkoztál már különböző keretekkel ismerőseid profilképe körül? Igen, ezek azok a fényképre helyezhető kreatívok, amelyeket egy-egy kiemelt esemény, mozgalom vagy civil ügy esetén láthatsz leginkább. Nemcsak figyelemfelkeltésre, hanem márkaépítésre is tökéletesen használható ez a megoldás. Ha elég bevállalós vagy érdemes kipróbálnod ezt a funkciót, esetleg egy-egy kiemelt kampány esetében. 

Ha szeretnél létrehozni egyedi kereteket, íme a lépések:

1. Nyisd meg a Frame Studiot!

2. Koppints a “Keret létrehozása” lehetőségre!

3. Készíts egy grafikai elemet, melyet tölts fel PNG fileban!

4. Akár több elemet is feltölthetsz, melyeket kedved szerint rendezgethetsz!

5. Állítsd be a keret szerzőjének üzleti profilodat! (Természetesen ezt privát profillal is megteheted.)

6. Adj meg valamilyen frappáns nevet a keretednek!

7. Írd be, hogy milyen kulcsszavakra keresve válljon elérhetővé a grafika, illetve, hogy mikortól legyen elérhető!

8. Mentsd el a tervedet és várd meg, hogy a Facebook jóváhagyja alkotásodat!

Egyedi profilkép keret létrehozása (forrás: Frame Studio)

A legfrissebb blogbejegyzésekért kövess az Instagramon és a Facebookon!


2021-04-24
Megosztom:
Összes bejegyzés
^