8 Instagram feed ötlet a tökéletes megjelenésért

Az Instagram tartalomstratégia egyik alapkérdése, hogy milyen feed típust választasz profilodhoz. A márkádhoz illő, esztétikus megjelenés sokat számíthat a követőszerzés során, hiszen az Insta egy szuper vizuális platform. Inspirációképpen összegyűjtöttem 8 feed típust Neked, amelyet Te is figyelembe vehetsz a tartalommarketing során!

1. Fotós

Tapasztalataim alapján a felhasználók többsége még mindig a fotós tartalmakat preferálja és ezeknél a fotóknál a legmagasabb az engagement is. Arról nem is beszélve, ha személyes, emberközelibb képeket is megosztasz. Amennyiben folyamatosan képes vagy jó minőségű fotók közzétételére, akkor érdemes ebben gondolkodnod!

fotós feed típus
forrás: @hm

2. Keretes

Kizárólag fotós tartalmakat osztasz meg? Akkor is van lehetőséged, hogy feldobd a feededet! A fényképek köré tett keretekkel (nem csak fehér színt használhatsz) garantáltan megbolondíthatod a megjelenésedet! A hátterkereteket akár ízlésesen váltogathatod is!

keretes feed típus
forrás: @ig_balatonfured

3. Black and white, egyszínű

Amennyiben a fotós tartalmakra esküszöl, de szeretnél egy kis csavart vinni a feedbe, akkor készíts kizárólag fekete-fehér fotókat! Természetesen nem csak fekete-fehérrel, hanem valamilyen másik árnyalatú filterrel, színnel is felturbózhatod profilodat!

Egyszínű feed típus
forrás: @555design

4. Colour splash

Ha igazán egyedi megjelenésre vágysz, akkor megtaláltad a feedtípusodat! Készíts fekete-fehér képeket és ragadj ki mindig egy-egy részt, amelyet színesen hagysz. Igazán profiként ez lehet a márkád színe! Az egyetlen hátrány, hogy valamilyen jó fotós programmal kell rendelkezned, hogy létrehozhasd képeidet ebben a stílusban

Colour splash feed típus
forrás:@addicted_to_splash

5. Sakktáblás

Ennek a megoldásnak a lényege, a fotós és a kreatívos tartalmak váltogatása. Szintén kedvelt típus azok körében, akik nem csak fényképes tartalmakat szeretnének közzétenni. A jó minőségű fotók és márkához színvilágban és stílusban illő kreatívos tartalmak mindig jó párosítás váltogatva!

Sakktáblás feed típus
forrás:@thefemalehustlers

6. Oszlopos vagy soros

A kreatívos és fotós tartalmak váltakozó megosztásának másik jó módszere az oszlopos vagy soros elrendezés. Eldöntheted, hogy több fotót vagy több általad készített grafikát szeretnél megosztani, és ennek fényében alakíthatod a posztolást is.

Oszlopos vagy soros feed típus
forrás:@marketingmysteries

7. Nagybetűs kreatívos

2020 végén és az idei év elején gombamód elszaporodtak az általam “nagybetűs kreatívosnak” hívott, figyelemfelkeltő vizuális megjelenést alkalmazó profilok. Ha főként kreatívos tartalmakat gyártasz, ez az opció Neked való. A lényeg, hogy a feedben a bejegyzések háttereként a brand színeit használd (akár váltogathatod is), illetve keress valamilyen nagy méretben is jól kinéző betűtípust, amelyet óriásira nagyíthatsz! 

Nagybetűs feed tpus
forrás:@squaredacademy

8. Puzzle feed

Mostanában ez egy igen népszerű megoldás, azonban sok-sok előre tervezést és designolást igényel (már ha nem sablont használsz, hanem magadnak tervezed, mint én), hogy a bejegyzések egyenként és összhatást tekintve is harmonikusak, esztétikusak legyenek. 

Természetesen tudnod kell előre a posztok témáját, ameddig a puzzle feed tart, majd jöhet a tervezés. Azt javaslom, hogy próbáld meg először elképzelni, hogy nagyjából mit szeretnél az egyes bejegyzésekhez, majd ezt próbáld meg egy nagy egésszé gyúrni. Rengeteg időt spórolhatsz azzal, ha előre kitalálod az elemet, amely összeköti a képeket (nálam ezek a körök voltak). A Canva és egy image split appal, na meg sok-sok fantáziával (és idővel)elkészítheted saját kirakósodat is!

Amikor eldöntöd, hogy milyen megjelenést szeretnél, gondold át először, hogy mennyi fotót/ videót és mennyi kreatívot tudsz készíteni a tartalomgyártás során! Szerintem jó ötlet, ha néha változtatsz a feed típusodon, néha kell egy kis változatosság mindenkinek!

Puzzle feed típus
forrás:@marketingmysteries

A legfrissebb blogbejegyzésekért és szuper Insta story tippekért, kövess az Instagramon és a Facebookon!

Forrás: Plannthat

2021-03-19
Megosztom:
Összes bejegyzés
^