Hogyan növeld az Engangementedet 2021-ben?

Kíváncsi vagy arra, hogyan tudod növelni a követők elköteleződését közösségi média oldalaidon? Ha igen, akkor ezzel nem vagy egyedül! Mostani blogbejegyzésünkben hoztunk Nektek néhány hasznos tippet arról, hogyan tudjátok tudatosan növelni az engangementeteket.

Mit jelent az elköteleződés?

Ha sikeres szeretnél lenni az online világban nagyon fontos, hogy nyomon kövesd a marketing tevékenységed a követőid körében. A social media világában a megjelenésre hatalmas figyelmet kell fordítani, hisz mind az Instagram, mind a Facebook vizuális tartalmakat megjelenítő platform. Ezért nagyon fontos, hogy kiemelt figyelmet fordíts arra, hogy kialakítsd saját engangement-edet, mely során interakciót váltasz ki egy-egy posztnál a követőid és a felhasználók körében. Business profil segítségével, folyamatosan nyomon követheted, hogy mennyire sikeres az aktuális marketing tevékenységed. Sokan azt gondolják, hogy a közösségi oldalak legfontosabb mérőszáma a like-ok. Azonban ez korántsem így van. A kommentek, megosztások, továbbküldések ugyanolyan, ha nem nagyobb fontossággal bírnak. Ráadásul az Instagram újdonságként néhány angolszász országban már bevezette a like-ok számának elrejtését, mely tovább erősíti a fent említett állítást. 

A közösségi média elköteleződését számos mutatóval mérik, összegyűjtöttünk Nektek néhány példát ezekre:

 1. Megosztások

2. Hozzászólások

3. Like-ok

4. Követők- és közönség növekedése

5. Átkattintások

6. Megemlítések

7. Márka hashtag-ek használata

Minél magasabb az elköteleződési arány az oldaladon annál ismertebb lesz a márka és jobb kapcsolatot tudsz kiépíteni a vevőkkel.

Hogyan növelheted az elköteleződést?

  • Ismerd meg követőidet!
  • Készítsd el a stratégiádat!
  • Válassz megfelelő poszt típust!
  • Maradj aktuális!
  • Rövid időn belül lépj interakcióba követőiddel!
  • Ösztönözd a felhasználókat az interakcióra!
  • Készíts változatos és értékes tartalmat!
  • Alakíts ki Hashtag stratégiát!
  • Lépj kapcsolatba a felhasználókkal!
marketingmysteries instagram
@marketingmysteries

Ismerd meg a követőidet!

Nehéz úgy elkötelezni embereket, ha valójában nem tudod kivel beszélsz. Nagyon fontos ezért, hogy először határozd meg a célcsoportot, akinek a tartalmaidat gyártod, majd ismerd is meg őket! Lényeges, hogy megtudd, hogy mire kíváncsiak, mik az igényeik és milyen tartalmakat kedvelnek, majd ezek alapján készíts Te is bejegyzéseket! Figyeld az elemzésekben mikor aktívak a legtöbben a közösségi oldalakon és akkor publikálj tartalmat, így több embert érhetsz el!

Készíts változatos és értékes tartalmat!

Most, hogy tudod, ki a célcsoportod és miért akarod elérni őket, a következő fontos lépés az, hogy mit fogsz közvetíteni Nekik.

Hoztunk néhány tippet hozzá:

1. Ösztönözd a követőidet, hogy tegyenek fel kérdéseket Neked!

2. Használj animált GIF-eket, videós tartalmakat!

3. Tegyél közzé napi 4-5 insta sztorit, ha szeretnél az élen maradni!

4. Ossz meg hetente legalább 2-3 tartalmat a feededben!

5. Alkalmazz egyedi, interaktív matricákat vagy szűrőket az Instagram történetekben!

6. Ne feledkezz meg az IGTV használatáról sem!

Összességében, a kísérletezés a legjobb módja annak, hogy megtaláld a tökéletes tartalmat a közönséged számára. Figyeld a reakciókat és a visszajelzéseket, majd ezek hatására alakíts a stratégiádon!

Teremts kapcsolatot követőiddel!

Nagyon fontos, hogy folyamatosan tartsd a kapcsolatot a követőiddel, hisz így maradhatsz a leghitelesebb a szemükben. Válaszolj a kommentekre, illetve privát üzenetekre, hogy érezzék a felhasználók, hogy fontosak számodra és meghallgatod őket! Alkalmazd a Repost alkalmazást, ha megjelölnek valahol, hisz így is növelheted az engangementedet!

Válassz megfelelő poszt típust!

Minél színesebb és változatosabb tartalmakat gyártasz, annál több embert érhetsz el posztjaiddal. Akár egy videó vagy egy képmontázs is nagyon feltűnő és mutatós tud lenni közösségi oldalaidon. Ha posztot készítesz akár négyzetes vagy álló méretben is publikálhatod a tartalmat. Amikor csak tudod használd a 1080x1351-es méretet, mert így több helyet foglalsz el a hírfolyamban, így a poszt is figyelemfelkeltőbb lesz és nagyobb interakcióra is számíthatsz. Viszont egy dolgot fontos megjegyezned, a feedben csak a középső rész (1080x1080) látszik, így a legfontosabb elemeket érdemes oda elhelyezni!

Készíts egységes feed-et!

Nagyon fontos az egységes design kialakítása az oldaladon, hisz ez határoz meg Téged a közösségi oldalakon, illetve különböztet meg másoktól.

Tippek :

  • Válassz ki domináns színeket, melyek visszaköszönnek minden bejegyzésedben, ily módon a felhasználók színek alapján is be tudnak azonosítani, így növelve az elköteleződés mértékét.
  • USP használata: Használj olyan elemeket, amelyek kiemelnek Téged a többiek közül! Ilyen lehet például a saját logód, Hashtag-ed vagy egy szlogen is, a lényeg hogy hozzád kapcsolódjon!
  • Használj visszatérő filtereket, így színesebbé teheted profilod megjelenését!

Az egységes feedekről korábbi blogunkban itt olvashatsz!

Miért fontos a Hashtag stratégia kiépítése?

Jelenleg a Social Media egyik legfontosabb eszköze még mindig a helyes Hashtag használat, hiszen így több embert érhetsz el és rengeteg felületen megjelenhetnek tartalmaid. Fontos tehát, hogy kialakíts egy saját Hashtaget, melyet minden posztodban használsz, így az emberek tudni fogják ki vagy, illetve ösztönzöd is őket, hogy használják ezt posztjaikban!

Készítsd el a saját posztolási stratégiadat!

Ahhoz, hogy elkezd megtervezni a tartalmaid előállítását szükséged lesz egy tartalomnaptárra. Ezt sok féle módon létrehozhatod, például speciálisan erre a célra kifejlesztett szoftverek vagy applikációk segítségével. A működése egyszerű, csupán havi szinten kell beállítod, hogy milyen tartalmak mikor és milyen platformon jelenjenek meg, és máris kész a kalendárod.

Mi szerepeljen benne:

1.  Az első és legfontosabb a célközönség meghatározása, vagyis az, hogy kinek célzod a tartalmat.

2.  Megjelenés dátuma, pontos időpontja, feltüntetve a megfelelő platformon.

3.  A tartalom típusának meghatározása, például blogbejegyzésként szeretném, hogy megjelenjen egy tartalom vagy éppen videoként stb.

4.  Cél meghatározása: Fontos, hogy egyértelműen meghatározható legyen a tartalom célja. Ez lehet például eladás jellegű, oktató, ismeretterjesztő stb.

5.  Kulcsszó meghatározása: Ez főleg blogbejegyzéseknél fontos, hisz egy jó kulcsszó előnyös helyet jelenthet a SEO listán.

Maradj Aktuális!

A marketing világában, nagyon fontos, hogy mindig up-to-date-ek legyünk, más néven aktuálisak maradjunk, hisz állandóan megújulnak a platformok és a szokások. Fontos ezért, hogy kövessük az aktuális trendeket és alkalmazzuk őket a Social Media használata során. Erre talán a legjobb példa az Instagram történetek frissítése. Figyeljünk rá, hogy mindig aktuális témáról posztoljunk és a highlightok-ból a régebbi, már nem aktuális történeteket töröljük, így a követőink mindig a legfrissebb információkról tudnak majd..

Ha Te is szeretnél egy sikeres oldalt felépíteni, használd bátran Engangement tippjeinket, pár hónap és biztosan növekedni fog követőid elköteleződése!

Még több Instagrammal kapcsolatos tippért kövess minket az Instagramon!

2021-06-22
Dorka
Megosztom:
Összes bejegyzés
^