Instagram Tedd/Ne tedd tippek a sikeres marketinghez

Összegyűjtöttünk Neked 8-8 Instagram Tedd vs. Ne tedd tippet, amelyet kulcsfontosságú észben tartanod, ha szeretnél sikeres és algoritmusbarát közösségi média oldal kezelője lenni!

Instagram Tedd tippek

Kövesd az alábbi tippeket, hogy még profibb Instagramozó legyél!

Készíts Kalauzokat!

Az Insta profilod érdemes felturbózni speciális gyűjtemények segítségével! Ha szeretnél többet megtudni a kalauzokról, illetve gyakorlati tippekkel gazdagodni a témában, olvasd el erről szóló bejegyzésünket!

Rögzíts kommenteket!

Már lehetőséged van arra, hogy a Neked tetsző kommenteket a hozzászólások legelejére rögzítsd bejegyzéseidnél. Mindezt üzleti és privát profilod esetében is megteheted! Egy szuper Insta funkció, amellyel kiemelheted a legjobb, legérdekesebb vagy legviccesebb kommentárokat. Semmiképp se hagyd ki Insta stratégiádból!

  1. Keresd ki a hozzászólások közül az első helyre szánt kommentet és húzd el rajta az ujjad jobbról balra!
  2. Válaszd ki a balszélső pin icont és már kész is! Ha szeretnéd megszüntetni a kiemelést ugyanez a tennivalód!
instagram komment rögzítés
Rögzítsd a kommenteket az Instán!

Használj hashtageket!

Ahhoz, hogy minél több embert elérhess, érdemes nem elhanyagolni a keresőcímkéket! A hashtageket javasolt a képaláírásban és a kommentben is alkalmazni. Váltakoztasd azt is, hogy népszerű, illetve kevésbé népszerű keresőcímkéket is használsz egy poszton belül! Teszteld, hogy hány hashtag használata a legoptimálisabb számodra, nálunk a 20-25 vált be!

Posztolj videókat!

A videók népszerűsége továbbra is töretlen, így néha-néha fontos, hogy ilyen típusú tartalmat is közzétegyél. A közösségi média oldalak algoritmusai általában preferálják a mozgóképes bejegyzéseket, így még több felhasználót érhetsz el a megfelelő videó elkészítésével! Ha nem vagy elég bátor, hogy Te szerepelj a videóban, készíthetsz animált kreatívokat, fotókat is a változatosság kedvért!

Készíts interaktív storykat!

Az Insta történetek fontosságát nem győzzük elégszer hangsúlyozni, az interaktív storykat pedig szinte kötelező használni! A különböző matricák segítségével (szavazás, kérdések, kvíz és csúszka) könnyen interakcióra buzdíthatjuk a követőket, sőt a funkciót marketing célra is használhatod. Felmérheted például a felhasználók preferenciáit és véleményét is pillanatok alatt. Amellett, hogy a legtöbb követő szívesen válaszol az érdekes történetekre, az Insta algoritmus is több embernek fogja megmutatni a storydat, ha sok-sok interakció érkezik rá.

Instagram interaktív story ötlet
Interaktív story ötlet

Időzítsd be a posztokat!

Megkönnyítenéd a saját dolgodat, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen a posztokkal foglalkozni? A Facebookon és az Instagramon is lehetőséged van erre, a Creator Studiot bármikor segítségül hívhatod! A funkcióval ütemezheted bejegyzéseidet, illetve módosíthatod is azokat, ha esetleg változtatni szeretnél egy ütemezett poszton a későbbiekben. A kezelőfelület rendkívül átlátható, és szerencsére csak ritkán szokott probléma lenni a beidőzített tartalmakkal, így csak ajánlani tudjuk!

Készíts lapozós posztokat!

Ha változatos tartalmakat szeretnél generálni, a lapozós posztokat ajánlott betervezned Instagram marketingstratégiádba! Ez egy szuper módja annak, hogy felkeltsd a követők figyelmét, és több információt adj át a képek segítségével! Érdekesség, hogy általában a 7-8 fotóból/videóból álló bejegyzések érik el a legmagasabb elköteleződési arányt a felhasználók körében. Az első “oldalon” biztasd a követőket, hogy lapozzanak tovább még több tartalomért! A Call-To-Action nagyon fontos!

Lépj kapcsolatba a követőkkel minden nap!

A közösségi média menedzsment nemcsak a posztolásról, hanem a kommunikációról is szól, ezt sosem szabad elfelejteni! Fontos, hogy minden nap lépj kapcsolatba a követőkkel: likeolj, válaszolj a kommentekre és az üzenetekre is! Ez nemcsak a felhasználók szemében jó pont, hanem az algoritmus is értékelni fogja!

Instagram Ne Tedd tippek

Kerüld el az alábbi hibákat, hogy még sikeresebb közösségi oldalad lehessen!

Ne posztolj össze-vissza!

Az algoritmus szempontjából fontos, hogy kialakíts egy ütemezést, amely alapján posztolsz. Nem célszerű egyszerre sok bejegyzést közzétenni, sem pedig össze-vissza vagy néha-néha tartalmat gyártani. Ha nem ütemezetten posztolsz, sajnos elveszítheted a követőid egy részét is, hiszen túl soknak vagy éppen túl kevésnek ítélhetik meg a bejegyzéseket. Általánosságban érdemes heti 2-4 posztot közzétenni.

Ne tölts fel rossz minőségű képeket!

Mivel az Insta szuper vizuális platform, a fényképek és videók minőségét sosem szabad elhanyagolni. Egy gyenge minőségű, kicsit homályos vagy pixeles kép kifejezetten illúzióromboló lehet, így fontos, hogy kiemelt hangsúlyt fektess a képi világra, ha szeretnél igazán profi lenni.

Ne hanyagold el a szövegírást!

A képek mellett a posztokhoz tartozó szövegnek is legalább akkora jelentősége van. A követők többsége kifejezetten kedveli az érzelmes, vicces, információdús szövegeket. Fontos, hogy a kép és a mondatok harmóniában álljanak egymással, ez egy alapszabály. Véleményünk szerint érdemes hosszabb és rövidebb szövegezésű bejegyzéseket írni, illetve kitapasztalni, hogy a célközönséged mire vevő jobban.

Ne használd a ki-bekövetést!

Sokan alkalmazni szokták az úgynevezett ki-bekövetős technikát a követőszerzéshez, azonban ez nem túl szerencsés dolog. Javasolt inkább olyan oldalakat bekövetni - és bekövetve hagyni - amelyek olyan felhasználókat vonzanak, akik megegyeznek az oldalad célcsoportjával, így könnyebben felkeltheted a potenciális követők figyelmét.

Ne fókuszálj csak az értékesítésre!

Amikor azon gondolkodsz, hogy miről posztolj, vésd a fejedbe, hogy nem csak az értékesítésre kell fókuszálni! Persze ez kifejezetten fontos, ha üzleti oldalról van szó, de javasolt más témákat is feldolgozni.  A felhasználók többsége szívesen lát személyesebb, kulisszatitkokról szóló bejegyzéseket, így érdemes ezzel felpörgetned a megjelenésedet. Ne feledkezz meg az interaktív tartalmakról sem, hiszen ezeket nem csak a storykban tudod használni!

Ne spammelj DM-ben!

Természetesen fontos, hogy kapcsolatba lépj a követőiddel privát üzeneteken keresztül is, de fontos a “mértéktartás”. Ezalatt azt értjük, hogy nem tanácsos például egy ajánlatot egyszerre számos követőnek DM-ben elküldeni, mert azt könnyen spammelésnek érzékelheti az algoritmus.

Ne keverd a stílusokat!

Ahhoz, hogy igazán profi Insta megjelenésed legyen, lényeges, hogy kialakíts egy egységes stílust. A harmonikus kinézet nemcsak profizmust sugall, hanem a felhasználókban is sokkal jobb benyomást kelt. A feed típusokról egy korábbi blogunkban olvashatsz, amely segítségedre lehet a tervezés során.

Instagram puzzle feed ötlet
Instagram puzzle feed ötlet

Ne hanyagold el az elemzéseket!

Az elemzések az online marketing szerves része manapság, Neked sem szabad a szőnyeg alá söpörni. Az Insta Insights számos elemzést kínál a bejegyzések teljesítményéről és a célcsoporttal kapcsolatban is. Leszűrhetsz például olyan jelentős információkat is, hogy mikor a legaktívabb a célközönséged, így mikor érdemes posztolnod.

Még több Instagrammal kapcsolatos tippért kövess minket az Instagramon!

2021-05-12
Fanni
Megosztom:
Összes bejegyzés
^