Ismerd meg a “2021-es” Insta algoritmust!

Mit szeret az Insta algoritmus 2021-ben?

Viszlát szivecskék, hello mentés! Ezt már biztosan hallottad mostanában, most kicsit mélyebbre ástam a témában! Az utóbbi időben többször láthattad, hogy a nagyobb brandek és influencerek a mentésre ösztönzik követőiket, ez nem véletlen! A mondás így szól: Minél többen teszik el gyűjteményeikbe a tartalmadat, annál több embert érhetsz el! 


A négy fő faktor

Az  interakciós lehetőség fontossági sorrendje manapság így alakul:

Szivecskézés - Ha felkelti a figyelmünket egy poszt, tetszik egy ötlet, de különösebben nem foglalkozunk vele, akkor kedveljük.

Komment - Ha egy tartalom elindít bennük valamit, akkor akár kommentelünk is.

Megosztás (tovább küldés) - Ha annyira tetszik valami, hogy szeretnénk, hogy másokhoz is eljusson, akkor tovább küldjük vagy megosztjuk a storynkban.

MENTÉS - Ha imádjuk a bejegyzést és később is meg akarjuk nézni újra és újra, akkor elmentjük.

Így talán érthető, miért így alakul a sorrend és miért ez alapján mutatja az algoritmus a tartalmakat. Ha felhasználóként szeretnél támogatni egy márkát, tudod mi a dolgod! 

Ha tartalomgyártó vagy, fontos, hogy olyan tartalmat generálj, ami az utóbbi kettőre ösztönzi a követőket! Néha nem árt egy mentésre ösztönző CTA elhelyezése a kreatívon, vagy a captionben (képaláírásban)!

instagram algoritmus 2021

Milyen egyéb tényezőket figyel az Insta algoritmus?

Valójában nem szabad elfelejteni, hogy több száz különböző tényező határozza meg a posztjaid sikerességét a közösségi média felületeken, amelyekre az algoritmus árgus szemekkel figyel. Természetesen fontos a fent említett négyes, de ez tulajdonképpen csak a jéghegy csúcsa.

Íme, néhány faktor, amelyekre szintén érdemes energiát fektetned:

  • Engagement a követőkkel: Az egyik legfontosabb, hogy folyamatosan lépj kapcsolatba a felhasználókkal! Ne feledkezz meg a kommentelés és likeolás mellett, a repostról és a megosztásokról sem! Sőt, a taggelés is egy remek opció a kapcsolatépítésre!
  • Írj DM-ket: A privát üzenetek is alapvető építőkövei az Insta kommunikációnak, valamint az algoritmus is jó pontnak veszi, ha aktívan társalogsz követőiddel! Persze, a spammelést kerüld el!
  • Interaktív story: Készíts olyan interaktív storykat, amelyeknél magas az engagament! Használd bizonyos időközönként mindegyik matrica típust!
  • Tovább felirat: Lehet nem is gondoltad, de nagyon fontos az algoritmus szempontjából, hogy a képaláírásban lévő “Tovább” feliratra hányan kattintanak! Írj figyelemfelkeltő, rejtélyes szavakat előre!
  • Poszt típusok váltogatása: Érdemes a fotós, videós és carousel (lapozós) tartalmakat váltogatni! Az IGTV-ről és a Kalauzokról se feledkezz el! Utóbbiról ebben a blogomban olvashatsz bővebben!
  • Hashtegek: Használj változatos mennyiségű és milyenségű hashtageket! Váltogasd a mások által gyakran illetve kevésbé népszerű keresőcímkéket is egy-egy poszton belül! A legfontosabb, hogy a hashtag illeszkedjen a kép tartalmához!
  • Post notification: Minél többen kapcsolják be követőid közül a bejegyzéseidhez kapcsolódó értesítéseket, annál jobban jársz! Erről itt olvashatsz bővebben!

Ezek mellett természetesen még számos tényező fontos szerepet játszik a sikerességben, most kiemeltem párat, amire könnyen oda figyelhetsz!

Forrás:

How the Instagram Algorithm Works in 2021 (and how to beat it!)

How to beat the 2021 Instagram algorithm

2021-03-10
Megosztom:
Összes bejegyzés
^