Ismerd meg a UGC-t, a jelenleg leghatékonyabb marketingstrategiát!

Hogy mit jelent pontosan a User Generated Content és hogyan kell használni? A mostani blogbejegyzésben választ adunk minden kérdésre ezzel kapcsolatban. Megismerhetitek a UGC fogalmát illetve megmutatjuk, hogy mekkora sikert hozott ezen marketing stratégia használata egy világméretű cég számára. Végül néhány tippet is írtunk Neked, amelyeket Te is könnyen tudsz majd használni közösségi média oldalaidon. 

Mit jelent a User Generated Content (UGC) más néven a Felhasználók által kreált tartalom?

A UGC felhasználók által létrehozott  bármilyen típusú tartalom, melyet egy márka követői, termékfelhasználói vagy a fogyasztók hoznak létre. Például Instagram sztorikat készítenek, melyben megemlítik az általuk kedvelt márkát, vagy akár egy  IGTV videóban megosztják személyes tapasztalataikat a branddel kapcsolatban. 

(forrás: procreate)

Miért fontos eleme a UGC egy marketing stratégiának?

A User Generated Content hatalmas segítséget jelent vállalkozásod számára, hiszen ezek tulajdonképpen olyan ingyenes marketinganyagok, amelyek tényleges ügyfelektől és követőktől származnak, növelve ezzel a vállalkozásod hírnevét és bizalmát. Valld be, hogy Te is meg szoktad nézni milyen véleménnyel vannak mások egy adott márkáról!

Itt van néhány hasznos példa, miért fontos beépítened  a marketing stratégiádba:

1. Könnyű összegyűjteni és megosztani a felhasználók véleményeit.

2. Hűséges vásárlói kört építhetsz ki magad köré, hiszen könnyen növelheted a bizalmat az UGC által.

3. Vonzza a potenciális vásárlókat az oldaladra.

4. “Megfizethető”  marketing stratégia.

5. A felhasználók elköteleződése általában magasabb az ilyen típusú tartalmaknál.

6. Algoritmusbarát, mivel minél több felhasználó említi meg márkádat például taggelés segítségével, annál több embernek mutatja meg az Insta a tartalmadat.

A felhasználók 85% szerint a vizuális User Generated Content nagyobb hatással van a fogyasztók döntéseire, mint a márka által generált tartalmak, így nem csoda, hogy a személyes termékajánlás marketingje jelenleg az egyik legnépszerűbb módja a fogyasztók elérésének. Ennek mi az oka? Ha meglátsz egy új terméket ami megtetszik, akkor először a véleményeket olvasod el róluk, majd megkérdezed ismerőseidet is, és ezek alapján hozol döntést. Ezt nevezik Word of Mouth Marketingnek, amely a jóhírnév alapja. 

Így alkalmazzák a nagyok a UGC-t

A felhasználók által kreált tartalmat rengeteg nagy cég is használja marketing stratégiája kiépítésére, ilyen például a Coca Cola vagy a Netflix is.

A Coca Cola marketing csapata 2011-ben Ausztráliában egy „Share a Coke” nevezetű kampányt indított el a közösségi média csatornáit használva. A cég eldöntötte, hogy a 150 leggyakoribb nevet nyomtatja rá a Coca-Cola üvegek palackjaira és arra kérte az embereket, hogy a szlogenben használt „Share a Coke” hívónév alatt osszák meg az italt Szeretteikkel.

"Share a Coke" kampány (forrás: line.17qq.com)

A stratégia napról-napra egyre népszerűbb lett és rengeteg emberhez számos országba jutott el.  A fogyasztóknak annyira tetszett  a kampány, hogy Colás üveggel a kezükben kezdtek el képeket megosztani a közösségi média felületeiken a #shareacoke hashtaget használva. A kampánynak hatalmas sikere lett, a világ több, mint 80 országába eljutott.

UGC tipplista

Hoztam Neked néhány UGC tippet az Instára, amelyek hasznosak lehetnek:

1. Alkoss saját Hashtaget és kérd a követőidet, hogy ők is használják!

2. Vedd fel a kapcsolatot influenszerekkel!

3. Oszd meg azokat a sztorikat amelyekben meg vagy jelölve!

4. Oszd meg a visszajelzéseket, ehhez készíts highlightot és kalauzt is!

5. Használd a Repost appot, hogy feededbe is megoszd a fogyasztók által készített tartalmakat!

6. Készíts reklámot, nyereményjátékot melyben a feltétel lehet valamilyen tartalomgenerálás, megosztás!

7. Készíts kihívást, amelyen a felhasználók betaggelhetnek másokat!

8. Kérd meg a követőket, hogy töltsenek fel egy fényképet a termékeddel/szolgáltatásoddal!

Ha te is szeretnél a nagyok közé tartozni és bővíteni a marketing stratégiádon , próbáld ki ezt a néhány tippet, garantáltan nem fogsz csalódni!

Források:

Top Examples Of Successful User Generated Content Campaigns Worldwide

13+ Ways to Boost Engagement With User-Generated Content on Instagram

2021-04-26
Dorka
Megosztom:
Összes bejegyzés
^